Pyöräilypoliittinen blogi Helsingin pyöräilyolosuhteista
En pyöräile huvikseni, kuntoillakseni tai harrastaakseni. Pyöräilen päästäkseni paikasta toiseen. Nopeasti, sujuvasti ja mahdollisimman vähällä energialla.
Totta, tuosta tuli hieman liian sievä. Todellisuus on paljon karumpi. Rusettiliittymän tilalla voisi olla myös liikenneympyrä, pyörätielle tapahtuu samantyyppinen metamorfoosi.
Alempi kuva voisi olla vaikka Espoon Leppävaaran Vermonsolmusta Tiehallinnon suorittamien ja kaupungin siunaamien "parannusten" jälkeen :p
VastaaPoistaLeppävaaran nykyinen pyöräreitti-sekasotku ei ole kylläkään noin selkeä ja helppokulkuinen.
VastaaPoistaHelsingissä tuosta tulee etäisesti mieleen Tiehallinnon joitakin vuosia sitten Hakamäentielle suorittamat "parannukset".
Totta, tuosta tuli hieman liian sievä. Todellisuus on paljon karumpi. Rusettiliittymän tilalla voisi olla myös liikenneympyrä, pyörätielle tapahtuu samantyyppinen metamorfoosi.
VastaaPoistaLoistavaa huumoria :)
VastaaPoistaTosielämässä pyörätie vaihtaa myös ajoradan toiselle puolelle vähintään kerran.
Pyöräilijöiden nopeus kaksinkertastui, konfliktit jalankulkijoiden kanssa nelinkertastui ja matka-aika pysyi samana.
VastaaPoistaTätä liikennesuunnittelu on parhaimmillaan. Rusetti autoille, (umpi)solmu pyörille.
/jari